Säg aldrig aldrig . Man kan allt om man vill . Ångra bara det du aldrig gjorde . Ta bort o:et från omöjliga så öppnas många nya dörrar

söndag 20 mars 2011

Nostalgi för 80-talister

Tänkte kära igång en nostalgitripp för oss födda på 80-talet. Självklart kommer de födda tidigare också känna igen mycket men det är främst riktat till 80-talisterna.
Saker vi minns. Saker vi förträngt. Saker vi aldrig vill glömma. Saker vi vill ha tillbaka. saker vi hoppas ALDRIG kommer tilbaka. ja ni fattar grejjen.


del 1 kör vi KLÄDER!


Coolaste skorna
Vem ville INTE ha ett par buffaloskor då det begav sig? själv hade jag aldrig turen att få äga ett par utan hade istället några billiga kopior från Din sko. Däremot fick jag låna ett par av en kompis. Som dessutom var för stora. Ja vad gör man inte för att vara inne?


Aqua Limone tröjan var ett måste på alla coola människors kroppar. Vad var grejen? den är ju egentligen asful! jaja, alla hade en och jag ville såklart också ha en. Ägde tyvärr heller aldrig en sånhär. MEN, tur att man hade kompisar som fick vad dom pekade på för att jag fick även låna en sånhär av nån kompis vid något tillfälle. Då var jag coooool! 

Alltså vad var grejjen med modet bland oss mellanstadieelever på 90-talet? sportkläder? Ett par såna här hade jag faktiskt! Fast jag hade ärvt dom av min brorsa. Om jag inte mins fel var hans byxor dock av märket champion. "liiite mer orginellt" tyckte väl han. Ett par såna här och en champion eller aqua limone tröja och du var INNE! HAHAHA! fan vilket skämt!

Jazzbyxor, gärna i många olika färger. Jag hade ett par röda som jag hade köpt på JC för mina julklappspengar. Och jag ÄLSKADE dom! Fan vad fult!

Sedan hade vi också i min krets nån ful jävla magtröja på oss. Där våra myggbett stack ut lite lätt och med någon slampig text på, typ "kiss me i'm sexy" eller liknande. HAHAHA! typ tolv år och trodde vi var sexigast i världen!

Hahaha! Jag bjuder på den.JA! det är jag på bilden! Jag är la tolv år eller nåt. Bakåtslickat hår med massa gelé, med två supersmala hårslingor hängandes ner i ansiktet. Det var det eller snelugg som gällde!
 Megafult linne. Och ni  vill inte ens veta vad jag har på underkroppen. Ett par ljusblå jazzbyxor med ränder på sidorna, och en svart kjol över det. Yes, det var så jag såg ut på den tiden. Snyggve!
Ryggsäcken i olika färger som alla hade. Har för mig att man köpte dom på Stadium.


Andra saker som var inne:
Savannbyxor (ni vet dom tighta med dragkedja där fram)
kjol över byxor (gärna jazzbyxor)
Chevignon jacka (den där med en and där bak på ryggen)

Det rådde märkeshysteri kan man ju konstatera. Allt skulle vara rätt märke, Adidas, Champion, Aqua limone, Eastpack. Det räckte liksom inte att det såg likadant ut, nä det skulle vara RÄTT märke. Stackars våra föräldrar kunde inte haft det lätt. 

Det fanns bara En affär där jag handlade mina kläder. Och det var JC! haha. Eller såna där torgstång, där fanns alltid massa såna där slampiga magtröjor och gööörsnygga jazzbyxor.

Låt aldrig detta mode komma tillbaka.

Det var kläder. Vad minns ni från skoltiden? Vad hade ni på er?
har jag glömt nåt superviktigt?



DEL2 kör vi LEKSAKER! Håll utkik!
Kommer inom kort...









dessa 

3 kommentarer:

  1. Hahahahaha! Asså Johanna jag dör! Klockrent.
    Du fick verkligen med alla grejjerna, dom tjocka pannbanden som man gärna lät vila lite på öronen glömde du lägga till.
    Jag e född 90 och hann också genomgå dessa hemska trender, fyefan!
    Puss på dig.

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag hade inte heller några äkta Buffalo, jag lånade ett par i en för stor storlek av en kompis, när vi skulle på disco. :) även aqualimone tröjjan var en fake som mamma köpt på stjärnboden eller nått. Jazz byxor hade jag. Jag hade även sådana med kjol fastsatt i byxorna. Där emot så hade jag aldrig några äkta vita savann byxor. Minns du de där halsbanden man skulle ha? Som var tajta små små i plast som satt tajt runt halsen. Typ som en liten tribal :) fanns i alla färger.

    SvaraRadera
  3. Hahah jag hade allt tom buffalona, där frog mor gränsen haha och tur va väl det=)

    SvaraRadera