Säg aldrig aldrig . Man kan allt om man vill . Ångra bara det du aldrig gjorde . Ta bort o:et från omöjliga så öppnas många nya dörrar

onsdag 23 mars 2011

nostalgi för 80-talister del 2


Denna gång är det leksaker vi minns. Kommentera gärna om det är nåt viktigt jag missat! 
Nintendo 8 bitars. Vem hade INTE ett sånthär? Detta spel har nu nästan ett värde av guld! hade gjort mycket för att få äga ett fungerande spel idag. Mina favoritspel var Super mario, ice climber, bubble bubble m.fl. Vilka var era favoriter?
Spelet som kom efter. Super Nintendo. Min bror var en liten diva när han var yngre. Han sa att jag vill ha ett super Nintendo i julklapp eller inget alls. Mina föräldrar ville såklart ge något så de fick ge med sig, även om dom hatade det. Så vi hade ett sånthär också, med massa spel. Kommer ni ihåg hur coolt man tyckte det nya Super Mario var på detta? Med Yoshi och allt? Och vilken grafik det var sen? haha. Hänt mycket de senaste åren.
Aaahh jag var BÄST på puttekula! hade massor. Jag spelade skiten ur killarna på skolgården. hade alla coola "dankar" (ni vet dom stålkulorna). Jag sydde även min egna kulpåse i syslöjden! HA! Det ni!
Mednas de flesta killarna lirade kula samlade de flesta tjejerna på nappar. Hängandes runt halsen som halsband, som örhängen, nyckelringar, you name it! jag var mer en "kul-tjej" KUL TJEJ! haha, Där fick jag till det! ;)


en till samlargrejj var Pogsen! Fanns även som en hård variant. svarta med cooola gubbar på typ. Dom körde jag också på. Kill-tjej som jag var. Man förvarade dom i ett rör. Haha!


TAMAGOTCHI! Årets julklapp något år om jag inte minns fel! kul som fan var det!
Hade nog aldrig någon äkta utan hade någon variant där man kunde välja bland massa olika djur. Talking Gina som jag skrev om i ett tidigare inlägg verkar vara någon uppdaterad mer "high-tech" version.
Vi hade att göra på rasterna kan man säga. 
Troll! ååh vad söta vi tyckte att dom var. Egentligen är dom ju skitfula! alla färger skulle det vara också. Jag hade även en på pennan för att sopa bort sudd-resterna från papperet. 
Hockeybilder! Vet faktiskt inte om det var så många tjejer som höll på med detta men killarna gjorde. Och jag! har mest haft killkompisar i min uppväxt och jag samlade maniskt på dessa. Och spelade och bytte och allt vad man gjorde. och när min storebrorsa var för cool för dessa fick jag ALLA! VET NI HUR MÅNGA DET VAR? flera album fulla! jag var KUNG sen! och i himmelriket!
Även om jag lekte mest med killarna så var detta en av mina absoluta favoritleksaker. Ett littr dockhus i fickformat. hur söta som helst. Hoppas att dom finns kvar för när Freja blir äldre ska hon få ett så jag kan vara med och leka, och minnas!


Sist men inte minst! COCA-COLA jojo! Eftersom våran pappa jobbade på Pripps hade jag och mina syskon ALLA! vi var KUNGAR! han tog hem alla möjliga olika sorter från jobbet. Sedan kom även en fusk variant med kullager. SKF jojon. Kommer ni ihåg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar